Natty Gann och varghunden
Under den stora depressionen splittras familjer när pappor måste resa långt för att hitta arbete. I denna film i mästerklass måste en modig flicka, (Meredith Salenger) bege sig av tvärs över landet för att hitta sin far. Under sin resa möter hon två kompanjoner, en magnifik, beskyddande varg och en härdad luffare (John Cusack). Innehåller scener där tobak förekommer.