The Resident
THE RESIDENT är en sjukhusserie med fokus på en ung läkares sista utbildningsår som avslöjar sanningen om vad som verkligen händer, både positivt och negativt, på sjukhus runtom i landet.
Conrad Hawkins är en av de bästa läkarna på Chastain Park Memorial Hospital. Han är charmig, arrogant, gillar att använda okonventionella metoder när det är möjligt och anser att det är hans personliga skyldighet att krossa de nyankommna ST-läkarnas romantiska illusioner. Devon Pravesh är en godtrogen idealist som förlitar sig på sin moraliska kompass, men med Conrads hjälp börjar han inse att läkaryrket är ett jobb som många andra, med allt annat än änglalika patienter och felbara läkare.