Ghost Elephants
Regissören Werner Herzog följer upptäcktsresande och spanare i Angola i jakt på spår efter de största och mest svårfångade landlevande däggdjuren i livet i dag.
Enligt legenden finns det "Ghost Elephants" i Angolas högland som aldrig setts av människor. Den hyllade regissören Werner Herzog ("Grizzly Man") följer med på en storslagen upptäcktsresa i Angolas högländer, under ledning av National Geographics dr Steve Boyes, med målet att hitta dessa majestätiska och svårfångade djur.