Syndafloden
I hjärtat av södra Afrikas största öken finns ett mirakel – Okavangodeltat. Ett av jordens mest mångsida habitat som varje år genomgår en episk omvandling då öknen blir till våtmark. För många är flodvattnet en livlina. För andra står de för hårda utmaningar. Men för alla styrs livet av pulsen från Afrikas stora flod.