Sängknoppar och kvastskaft
En engelsk häxlärling, tre barn och hennes ovetande mentor hittar år 1940 en trollformel på den legendariska ön Naboombu, och använder den för att besegra tyska soldater som försöker invadera England.
Gör dig redo för en magisk, musikalisk och rolig resa! När unga Charlie, Carrie och Paul flyttar till en liten engelsk by under andra världskriget upptäcker de att deras värdinna, miss Price, är häxlärling. Fast hennes första trolleriförsök får komiska resultat lyckas hon förtrolla en vanlig sängknopp, och de flyger till den fantastiska, animerade ön Naboombu för att hitta en mäktig trollformel som ska rädda England. Innehåller scener där tobak förekommer.