Kapten Svartskägg – Spöket
Svartskägg, den en gång så onde skurken, är på grund av en förbannelse fast i en liten stad i New England tills han utför en god gärning. Han får sin chans när han hjälper ett lokalt löparlag. Svartskägg upptäcker sin egen laganda och överger sina skälmaktiga manér för att istället instruera på sitt eget andliga sätt.