Animerat, Fantasy
Prinsessan Sofia ger sig ut på roliga äventyr på Magikällans skola för kungligheter. Med nya vänner och djurkompisar är hon redo att bevisa att hon är den mest magiska prinsessan av alla!
Prinsessan Sofia av Förtrollnia beger sig till en ny skola - Magikällan för kungligheter. Tillsammans med sina kungliga vänner prinsessan Laila, prinsessan Camilla och prins Dan - och skolslottets husdjur valphörningen Popper - får Sofia känna på hur det är att vara Evighetsrikets mest magiska prinsessa. En förtrollande värld väntar när Sofia ger sig ut på spännande äventyr med nya och gamla vänner, sin kungliga familj och lojala djurvänner.