I Marvel Studios "Doctor Strange in the Multiverse of Madness" låser MCU upp multiversum och tänjer på gränserna. Res in i det okända med Doctor Strange som med hjälp av mystiska allierade, både gamla och nya korsar multiversumets sinnesböjande och farliga alternativa verkligheter för att konfrontera en mystisk ny motståndare.