Denna film skildrar det råa och ofiltrerade livet hos Ramoncín – en av den spanska rockens mest inflytelserika gestalter. Från enkla rötter i Madrid till rockstjärna, TV-profil och hårdför förespråkare för artisters rättigheter, blir hans berättelse en levande spegling av Spaniens kulturella omvandling genom fyra decennier.