LEGO Star Wars: Återuppbygg galaxen: Bitar av det förflutna
Sig, Jedi Bob, Yesi, Servo och den skurkaktige Dev återvänder och måste möta en ny fiende – den mäktige och mystiske Solitus. Våra hjältar kommer att ingå osannolika allianser när de färdas genom nya och farliga delar av den hysteriskt blandade galaxen i ett försök att stoppa det växande hotet som Solitus utgör mot allt de håller kärt.
I denna uppföljarserie i fyra delar återvänder Sig, Jedi Bob, Yesi, Servo, Dev och fler för att möta det växande hotet från Solitus, en mäktig och mystisk ny motståndare som befriats från Kraftvrån – en dimension med överblivna LEGO-bitar som slitits bort från återuppbyggda galaxer från det förflutna. När de färdas genom nya och farliga delar av den hysteriskt blandade galaxen måste våra hjältar, och till och med några skurkar, ingå obehagliga allianser och lära sig att komma samman, annars möter de total förintelse i Solitus grepp.