Ice Road Rescue
Varje vinter förvandlar snöstormar de norska bergspassen till några av Europas farligaste bilvägar, med blockerade handelsrutter och i extrema fall dödliga olyckor som följd. En grupp specialiserade bärgare jobbar oförtröttligt med att förebygga katastrofer. De förlitar sig på sin sinnrikhet, kvickhet och sitt mod för att rädda lastbilar på de isiga vägarna och säkra nästa löneutbetalning.