Weekend Family Christmas Special
För Fred handlar julen om att njuta av god mat, julklappar och familj. Men för Emma handlar julen om att ta hand om människor i nöd. Hon saknar sina föräldrar och deras traditioner, så Fred föreslår att hon åker till Kanada. Emma ber Fred att följa med, men båda hans ex vägrar att släppa iväg döttrarna med så kort varsel. Fred tänker åka med Emma i alla fall, så Vic, Romy och Clara planerar att stoppa dem från att åka! Och det är tur att de gör det, för plötsligt dyker oväntade gäster upp.
Det är första gången Emma, Fred och tjejerna firar jul tillsammans och Fred lagar en riktig festmåltid! Men i Emmas familj firar de inte på samma sätt: varje år arrangerar hon och hennes föräldrar en föreställning för att samla in pengar till välgörenhet. Fred blir rörd, även om han inte har för avsikt att fira jul på något annat sätt. När han ser att Emma har hemlängtan, köper han en biljett till Kanada åt henne. Emma har en bättre idé: han och tjejerna skulle kunna följa med henne! Men hans båda ex sätter sig tvärt emot, och därför bestämmer sig Fred och Emma för att åka ensamma. Clara, Vic och Romy vägrar att ge upp deras gemensamma julfirande och lurar Fred att tro att han har tappat bort sitt pass. Plötsligt står några oväntade gäster utanför dörren!