I dynornas skuggor
Kommissarie Becker kommer till en liten by i Landes för att försöka få tillbaka sin fru, som precis har lämnat honom. Hon är trött på att han är borta så mycket på grund av sitt jobb hos Parispolisen, så hon återvänder med deras barn till sin hemregion, där hon återupptar kontakten med gamla vänner.
Kommissarie Becker kommer till en liten by i Landes för att försöka få tillbaka sin fru, som precis har lämnat honom. Hon är trött på att han är borta så mycket på grund av sitt jobb hos Parispolisen, så hon återvänder med deras barn till sin hemregion, där hon återupptar kontakten med gamla vänner. Becker lovar att bättra sig och tillbringa mer tid med familjen. Men en rad mystiska mord i regionen får honom att bryta löftet och dyka ner i en utredning med en ung polis som är ivrig att visa vad han går för och föga förtjust i att samarbeta med en parisare.