Mord i La Ciotat
Upptäckten av en man som hängts i ett lager på skeppsvarvet La Ciotat leder den unga poliskommissarien Anne Sauvaire in i en historia som stadens invånare och före detta varvsarbetare begravt i det förflutna. Reportern Batti Vergniot följer med henne under den komplicerade utredningen mot tidigare konflikter i samhället utan att inse vilka konsekvenser utredningen kommer att få.