Mord i Saint Omer
Småstaden Doulacs frid krossas när en anonym ”giftpenna” hotar att avslöja sanningen om ett mord som begåtts några år tidigare. Tvivlets moln och misstänksamhet hänger över varje hem. De mystiska breven förargar också en mördare som inte skyr några medel för att undvika sitt avslöjande. Domaren Aubert återvänder till Doulac och ger sig ut på mördarens spår.