De Tweeling
Efter sina föräldrars död följer Lotte och Anna Bamberg olika vägar - Anna i Tyskland, som sliter outtröttligt, och Lotte i Nederländerna, som har möjligheter. Trots en längtan efter varandra testar livet deras band, inklusive Annas äktenskap med en SS-officer och Lottes fästmans död i Auschwitz. Efter 50 år söker Anna en sista koppling till sin tvillingsyster.