Från mästarberättaren Guillermo del Toro kommer denna andliga berättelse som utspelar sig i USA under 60-talet. En kvinnas liv förändras för alltid när hon upptäcker ett hemligstämplat experiment.
Från mästarberättaren Guillermo del Toro kommer denna andliga berättelse som utspelar sig i USA under kalla kriget på 60-talet. Fångad i ett isolerat liv på ett statligt laboratorium upptäcker den stumma lokalvårdaren, Elisa (Sally Hawkins), ett hemligstämplat experiment. Nu påbörjar hon en oväntad, transformativ kärleksresa i denna magiska historia där även Octavia Spencer spelar en roll.