Resident Evil: Afterlife
Alice forsätter sitt sökande efter överlevande för att leda dem i säkerhet. Hennes kamp mot Umbrella når nya höjder, men Alice får oväntad hjälp av en gammal vän. En ny ledtråd som pekar mot en säker plats leder dem till Los Angeles, men när de kommer dit är staden full av odöda och Alice och hennes följe inser att de är på väg att gå rakt in i en fälla.
RESIDENT EVIL: AFTERLIFE är den fjärde delen i den enormt framgångsrika RESIDENT EVIL-franchisen och baseras återigen på den vanvettigt populära TV-spelsserien och kommer denna gång att presenteras i 3D. I en värld ödelagd av en virusinfektion som gör sina offer till Odöda fortsätter ALICE (Milla Jovovich) sin resa för att hitta överlevande och leda dem i säkerhet. Hennes dödliga strid mot Umbrella Corporation når nya höjder men Alice får oväntad hjälp av en gammal vän. En ny ledtråd som utlovar en säker fristad från de Odöda tar dem till Los Angeles men när de anländer är staden översvämmad av tusentals Odöda - och Alice och hennes kamrater är på väg att gå i en dödlig fälla.