Trust
Serien Trust är inspirerad av verkliga händelser. Trust fördjupar sig i prövningarna och framgångarna hos en av USA:s rikaste och mest olyckliga familjer, familjen Getty. Trust utforskar det komplexa som finns innerst inne i varje familj, vare sig rik eller fattig.
Serien Trust är inspirerad av verkliga händelser och fördjupar sig i prövningarna och framgångarna hos en av USA:s rikaste och mest olyckliga familjer, familjen Getty. Trust är till lika stora delar en familjehistoria och en berättelse om en dynasti som en granskning av pengarnas destruktiva makt. Trust utforskar den komplexiteten som finns innerst inne i varje familj, vare sig man är rik eller fattig. Historien sträcker sig över delar av 1900-talet och består av flera delar. Serien tar sin början 1973 då John Paul Getty III (Harris Dickinson), en arvtagare till Gettys oljeförmögenhet, blir kidnappad av den italienska maffian i Rom. Hans tillfångatagare vill ha en lösensumma på miljontals dollar. För vilken rik familj skulle inte betala för att få hem en älskad familjemedlem? Pauls farfar J. Paul Getty Sr. (Donald Sutherland), en gåtfull oljemagnat och kanske den rikaste mannen i världen, lever ett enstöringsliv i en herrgård i Tudorstil på den engelska landsbygden omgiven av ett harem av älskarinnor och ett tamt lejon. Han är upptagen. Pauls pappa, J. Paul Getty Jr. (Michael Esper), är i London, borta i drogdimmorna vägrar han att svara i telefon. Enbart Pauls mamma, Gail Getty (Hilary Swank), kan förhandla med de alltmer desperata kidnapparna. Tyvärr så är hon pank. Trust kartlägger den mardrömslika prövningen för den tonårige sonsonen som hamnat i klorna på kidnapparna som inte kan förstå varför ingen verkar vilja få fången tillbaka.