Megastructures: Real Madrid Super Stadium
Real Madrid bygger om sin arena – Santiago Bernabéu – med unika tekniska lösningar och utan att behöva flytta en enda match.
Real Madrid – fotbollslaget med flest Champions League-titlar – företar sig en unik arenarenovering. Den nya Santiago Bernabéu-stadion kommer att ha en metallisk fasad, nedfällbart tak, en 360 graders-jumbotron och en logistikring. Den kommer att bli den första arenan där gräsmattan förvaras under jord genom ett revolutionerande system. Allt detta utförs medan matcher fortsätter spelas, vilket pressar ingenjörskonsten till dess yttersta.