Livsstil, Reality-tv
Os Segredos Da Tia Catia handlar om den alltid så vänliga och välkomnande tant Cátia, hennes hem och framför allt hennes mat. Förbered dina köksredskap, dagens ingredienser och laga tillsammans med tant Cátia läckra recept som kan få vilken amatörkock som helst att glänsa i köket. Hennes kök gästas dessutom ofta av mycket speciella gäster.