Peter Pan och Lena
Den unga Lena Darling, som inte vill lämna barndomen bakom sig, träffar Peter Pan – en pojke som vägrar att bli stor. Tillsammans med sina bröder och den lilla älvan Tingeling reser hon med Peter till det magiska landet Ingenstans. Där träffar hon en elak piratkapten, kapten Krok, och ger sig ut på ett spännande äventyr som ska förändra hennes liv för alltid.
I filmen som regisserats av David Lowery, träffar den unga Lena Darling, som inte vill lämna barndomen bakom sig, Peter Pan – en pojke som vägrar att bli stor.Tillsammans med sina bröder och den lilla älvan Tingeling reser hon med Peter till det magiska landet Ingenstans. Där träffar hon en elak piratkapten, kapten Krok, och ger sig ut på ett spännande och farligt äventyr som ska förändra hennes liv för alltid.