Guardians of the Galaxy: Volume 3
I Marvel Studios ”Guardians of the Galaxy Vol. 3” har våra älskade antihjältar börjat anpassa sig till livet på Knowhere. Men snart ställs deras liv på ända av Rockets turbulenta förflutna. Peter Quill måste samla teamet på ett farligt uppdrag för att rädda Rockets liv. Ett misslyckat uppdrag kan innebära slutet för Guardians som vi känner dem.
I Marvel Studios ”Guardians of the Galaxy Vol. 3” har vårt älskade gäng antihjältar förändrats en del sedan sist. Efter att ha förvärvat Knowhere från Collector, arbetar våra Guardians med att reparera den extrema skada som Thanos har orsakat – fast beslutna att göra Knowhere till en fristad, inte bara för dem själva, utan för alla flyktingar som fördrivits av det hårda universum. Men det dröjer inte länge innan Rockets turbulenta förflutna gör sig påmint och deras liv ställs på ända. Peter Quill, som fortfarande lider efter förlusten av Gamora, måste samla sitt team till ett farligt uppdrag för att rädda Rockets liv – ett uppdrag som, om det inte lyckas, mycket möjligt kan leda till slutet för Guardians som vi känner dem.