Taal is Zeg Maar Echt Mijn Ding
Anne, en språkentusiast med en talang för egendomliga uttryck, känner sig kvävd av att skriva om sommarmode och quinoasallader i en glansig tidskrift. Medan hon ventilera med sin vän Timo, drömmer hon om ett jobb med mer substans och söker kärlek samtidigt som hon tar hand om sin far. En strävan efter förändring och uppfyllelse tar sin början.