Stoker
Efter sin fars tragiska död möter India Stoker sin karismatiska farbror, som hon aldrig visste att existerade. Men snart står det dock klart att de chockerande hemligheterna i hans förflutna kan förstöra hennes familjs framtid.
Oscarsbelönade Nicole Kidman, Mia Wasikowska och Matthew Goode har huvudrollerna i denna gåtfullt otäcka och stilfullt genomförda thriller av kritikerrosade filmskaparen Park Chan-Wook (Oldboy). Efter faderns död träffar India Stoker en karismatisk farbror som hon inte visste existerade. För att vara till tröst för India och hennes mamma flyttar han in hos dem, men snart inser de att den nya familjemedlemmen istället kan bli deras värsta mardröm.