Renegade Nell
England, 1705: Ditsatt för mord och på flykt med sina systrar, blir Nell Jackson en landsvägsrånare för att överleva. Med hjälp av sin sidekick med superkrafter, en modig liten alv som heter Billy Blind, inser Nell att ödet har satt henne på fel sida av lagen av en anledning. En anledning som är mycket större än hon någonsin kunnat föreställa sig: att besegra en magisk komplott mot drottningen av England.
England, 1705: Nell Jackson återvänder från kriget till sin familj i Tottenham. Med hjälp av den modiga alven Billy Blind, som ger henne superkrafter, tar Nell sig an den lokala godsägarens mobbande son Thomas Blancheford, men blir istället dömd för mord. Tvingad på flykt med sina systrar Roxy och George, blir Nell en landsvägrånare. Men när ryktet om Nells extraordinära krafter sprids, drar hon till sig uppmärksamheten från den olycksbådande jarlen av Poynton som ruvar på en magisk komplott mot drottningen av England. På kollisionskurs med Poynton, inser Nell och Billy att hennes strävan efter rättvisa sträcker sig längre än hon någonsin föreställt sig och att för att rentvå sitt namn måste Nell först besegra Poynton och rädda landet.
England, 1705: Nell Jacksons övernaturliga krafter skapar problem när hon återvänder från kriget.
På flykt från lagen vänder sig Nell, Roxy och George till landsvägsrån för att överleva.
Poyntons mörka magi hinner ifatt Nell. En av hennes systrar skadas allvarligt i flykten.
Nell riskerar att fångas för att hitta en läkare, och gänget får hjälp från osannolika håll.
Nell åker till fängelset för att försöka rädda Devereux. Roxy och George träffar sin farbror Jack.
Gänget beger sig till Fleet Street för att förhindra att nyhetsbladen trycker lögner om Nell.