Finding Michael
År 1999 blev Michael Matthews den yngste britten att bestiga Mount Everest. Men tre timmar efter att han nådde toppen försvann han och hittades aldrig. Tjugotre år senare beger sig hans bror ut på en resa för att hitta honom. Tillsammans med Nims Purja, rekordhållaren som bestigit världens fjorton 8 000-metersberg, möter sökteamet extrema utmaningar medan vädret blir allt sämre. Den här filmen innehåller scener som kan vara störande för vissa tittare. Tittarnas diskretion rekommenderas.
År 1999 blev Michael Matthews den yngste britten att bestiga Mount Everest. Men tre timmar efter att han nådde toppen försvann han och hittades aldrig. Michaels bror, entreprenören och programledaren Spencer Matthews, var tio år när han försvann och hade alltid svårt att acceptera hans död. Över tjugo år senare får Spencer ett foto på en kropp på berget som kan vara Michael. Han beger sig till Nepal och rekryterar Nims Purja, rekordhållaren som bestigit världens fjorton 8 000-metersberg, för att leda ett team genom Everests dödszon och försöka hitta Michael. Vid den extrema höjden på över 8000 meter, förlitar sig teamet på ett sökteam på tio personer, utrustade med drönar och förmågan att ta sig till toppen. Men med vädret och tiden emot sig, möter de en rad utmaningar.