Coming of age, Fantasy
Regissören Tim Burton, känd för sina visuellt spektakulära filmer, ger oss nu detta magiska äventyr om ”besynnerliga” barn med övernaturliga krafter, baserat på den bästsäljande boken med samma namn.
Regissören Tim Burton, känd för sina visuellt spektakulära filmer, ger oss nu detta magiska äventyr baserat på den bästsäljande boken med samma namn. När Jake hittar ledtrådar till ett mysterium som spänner över tid och rum upptäcker han en fördold värld för ”besynnerliga” barn med övernaturliga krafter. Men Jake inser snart att faror lurar överallt. Nu måste han avgöra vem han kan lita på och komma underfund med sin egen sanna identitet.