OZ - The Great and Powerful
När andra klassens cirkusmagikern Oscar Diggs kastas in i landet Oz är tre häxor tveksamma till att han verkligen är den stora trollkarl som alla väntat på. Oscar dras motvilligt in i landet Oz episka problem och måste ta reda på vem som är god och vem som är ond innan det är försent.
Disneys fantastiska äventyr följer Oscar Diggs, en andra klassens cirkusmagiker med halvdan moral. När han kastas in i landet Oz tror han att hans lycka är gjord, men tre häxor är tveksamma till att han är den store trollkarl som de alla väntat på. Oscar dras motvilligt in i de enorma problem som Oz och dess invänare står inför, och måste nu ta reda på vem som är god och vemsom är ond innan detär för sent. Genom att använda alla sina kunskaper förvandlar Oscar sig till en bättre människa.