Fresh Off the Boat
Det är 1995 och elvaårige hiphop-fantasten Eddie har precis flyttat till en förort i Orlando från Chinatown i Washington med sina föräldrar. Komediserien handlar om en invandrarfamilj som strävar efter den amerikanska drömmen, och de kulturkrockar de möter på vägen. "Fresh Off the Boat" är baserad på kocken Eddie Huangs memoarer “Fresh Off the Boat”.
Det är 1995 och elvaårige hiphop-fantasten Eddie Huang och hans familj flyttar från Washington till Orlando, Florida. Eddies pappa Louis har bråttom att flytta eftersom han är den nya, stolta ägaren till Cattleman's Ranch, en helamerikansk grillrestaurang, men Louis undviker att berätta att verksamheten inte är så blomstrande som han hade hoppats – eller lovat sin affärsdrivna fru Jessica att den skulle vara. Samtidigt har Eddie en tuff första dag i skolan – delvis på grund av sin hemgjorda asiatiska lunch och hans övervägande vita klasskamrater – men han är orädd tack vare sin trepunktsplan: "För det första: Ta en plats vid bordet. För det andra: Träffa Shaq. För det tredje: Ändra spelets regler... möjligen med Shaqs hjälp." Och det enda han behöver för att förverkliga sin plan är en "vit lunch". Samtidigt tror Louis att han kan lösa verksamhetens problem genom att anställa Mitch, en vit restaurangvärd som ska välkomna den huvudsakligen vita kundbasen. Eddie upptäcker att trots att han känner sig ensam i sin nya värld, så kan han alltid lita på att hans familj älskar och stöttar honom... och att han inte behöver låtsas vara någon annan för att passa in.
Någon måste prata allvar med Evan. Jessica och Honey förstår vad det innebär att vara bästa vänner.
År 2000 är på väg och allt håller på att förändras, särskilt för Eddie efter hans besök på college.
Matthew Chestnut återvänder till Cattleman's Ranch, och Jessica, Eddie och Trent ska stoppa honom.
När Evan börjar bete sig som en typisk åttondeklassare blir Jessica orolig för hans framtid.
Evan övar med den tidigare mästaren Simryn för att försöka vinna en rättstavningstävling.
Jessica känner sig överväldigad av en ledsen Evan som vill tillbringa mer tid med henne.
Jessica brottas med sin vision av framtiden, samtidigt som pojkarna börjar inse sina egna mål.