Justified: City Primeval
Raylan Givens lämnade skriken i Kentucky och balanserar livet som U.S Marshal med att vara pappa på deltid. Ett slumpmässigt möte skickar honom till Detroit, och på kollisionskurs med en våldsam sociopat och en formidabel försvarsadvokat.
Efter att för 15 år sedan ha lämnat skriken i Kentucky bor Raylan Givens nu i Miami, en vandrande anakronism som balanserar sitt liv som U.S Marshal och deltidsfar till en 15-årig flicka. Ett slumpmässigt möte på en ödslig motorväg i Florida skickar honom till Detroit. Där stöter han på Clement Mansell, alias The Oklahoma Wildman, en våldsam, sociopatisk desperado som redan har glidit mellan fingrarna på Detroits bästa en gång och siktar på att göra det igen. Dessa karaktärer ger sig ut på en kollisionskurs på klassiskt Elmore Leonard-manér, för att se vem som tar sig ut ur City Primeval levande.
Femton år efter att Raylan Givens lämnade Kentucky, sänder ett slumpmässigt möte honom till Detroit.
Raylan jagar en mördare. Carolyn tar sig an en före detta klient. Willa får en ny vän.
Raylan kämpar mot den albanska maffian. Mansell bildar en ny allians. Carolyn är inte på sin vakt.
Raylan och Carolyn går över gränsen när Raylan försöker ta sig levande ur Detroit.