Efter händelserna I “Frost” vill Anna och Elsa börja om på nytt i Arendal och få slottet att kännas lite mer komfortabelt. Medan de kämpar för att bryta sig loss från traditionerna har hertig af Vessleby, tillsammans med en flock onda lunnefåglar, andra planer för deras älskade hem.