A Complete Unknown
I New York 1961 anländer en okänd 19-åring vid namn Bob Dylan med sin gitarr och revolutionerande talang. Han skapar intima relationer med musikikonerna i Greenwich Village under sin meteoriska uppgång, vilket kulminerar i ett banbrytande och kontroversiellt framträdande som genljuder världen över.
Året är 1961 i New York. Mot bakgrunden av en pulserande musikscen och kaotisk kulturrevolution anländer en okänd 19-åring vid namn Bob Dylan (Timothée Chalamet) från Minnesota till Greenwich Village med sin gitarr och en häpnadsväckande talang som kommer att förändra den amerikanska musikens riktning för alltid. När han skapar sina mest intima relationer under sin väg till berömmelse blir han frustrerad med folkmusikrörelsen och hans vägran att definieras leder honom till ett kontroversiellt beslut som genljuder i den kulturella världen. I huvudrollerna ser vi även Edward Norton, Elle Fanning och Monica Barbaro. Denna ögonblicksbild av en avgörande tid i den samtida musikhistorien är regisserad av James Mangold efter ett manus skrivet av Mangold och Jay Cocks.