Medarbetarna kämpar vidare på Dunder Mifflins pappersföretag i Scranton.
Ledd av den komiskt inkompetente Michael Scott kämpar medarbetarna vidare på Dunder Mifflins pappersföretag i Scranton. Misstag, konflikter och kontorsromantik utspelar sig genom kameralinsen hos ett ständigt närvarande dokumentärteam.
Andy tar ansvar när han får veta att hans familj är pank. Dwight får en radiointervju.
När Jim är borta kämpar Pam med att ta hand om barnen och råkar få med sig löss till jobbet.
Kontoret är både exalterade och nervösa efter att ha sett förhandsvisningen av dokumentären.
Jim övertygar Dwight att anställa en assistent till assistenten till regionchefen.