I Hate Christian Laettner
Han gjorde det kanske mest dramatiska kastet i NCAA-basketens historia. Han är den enda spelaren som startat i fyra raka semifinaler, och var avgörande i att Duke vann två nationella mästerskap. Han hade utseendet, smartheten och skickligheten. Så varför har Christian Laettner varit så illa omtyckt så länge?
Han gjorde det kanske mest dramatiska kastet i NCAA-basketens historia. Han är den enda spelaren som startat i fyra raka semifinaler, och var avgörande i att Duke vann två nationella mästerskap. Han hade utseendet, smartheten och skickligheten. Så varför har Christian Laettner varit så illa omtyckt så länge? Kanske beror det på att han stampade en spelare som låg ner i bröstet, striderna han hade med sina lagkamrater eller en uppfattad självrättfärdighet. Men uppfattningen är inte alltid densamma som verkligheten. Vi tittar bortom den polariserande personan och avslöjar den fullständiga berättelsen bakom denna collegebasketens åskledare. Med nära tillgång till Laettner, ej tidigare visat material och perspektiv från alla sidor granskar vi mannen som av så många setts som "den blå djävulen själv".