Jordan Rides the Bus
Hösten 1993, på sitt allra bästa och på toppen av idrottsvärlden, valde Michael Jordan att lämna professionell basket.
Hösten 1993, på sitt allra bästa och på toppen av idrottsvärlden, valde Michael Jordan att lämna professionell basket. Efter att ha fört Dream Team till en olympisk guldmedalj 1992 och Chicago Bulls till deras tredje raka NBA-mästerskap året därpå, skakades Jordan av mordet på sin far. Var det den brutala förlusten av en så viktig person i livet som gjorde att världens mest berömda idrottsman valde att återuppväcka den gamla barndomsdrömmen om att spela baseboll? Eller var det en känsla av att han inte hade något mer att bevisa inom basket? Eller var det något djupare som ingen ännu hade förstått?