Choir
"Choir" är en dokumentär i 6 delar som följer Detroit Youth Choir medan de förbereder sig för sitt livs uppträdande. Genom deras ögon får vi uppleva topparna och dalarna av att växa upp i Detroit, navigera utmaningarna av att balancera familj, skola och sport, och samtidigt följa sina drömmar om att ta sina talanger till nästa nivå och uppträda på en av världens största scener.
"Choir" är en dokumentär i 6 delar som följer Detroit Youth Choir medan de förbereder för sitt livs uppträdande. Genom deras ögon får vi uppleva topparna och dalarna av att växa upp i Detroit, navigera utmaningarna av att balancera familj, skola och sport, och samtidigt följa sina drömmar om att ta sina talanger till nästa nivå och uppträda på en av världens största scener. Efter deras uppträdande på America’s Got Talent 2019 är det en viktig tid för kören och dess dirigent, Anthony White, då han står inför de kombinerade utmaningarna av att ersätta de viktigaste medlemmarna, hålla kören relevant i Detroit och hitta nästa stora möjlighet att få tillbaka dem i det nationella rampljuset.