Free Solo
Ett bländande, intimt och orubbligt porträtt av friklättraren Alex Honnold då han förbereder sig för att uppnå sin livslånga dröm: bestiga framsidan på världens mest berömda klippa den 1000 meter höga El Capitan i Yosemite National Park utan rep. Den berömda filmskaparen E. Chai Vasarhelyi och Jimmy Chin avbildar den dödsföraktande klättringen med utsökt artistisk känsla och ett mästerligt och svindlande kameraarbete.