Evermoor
Tara Crossley flyttar med sin berömda författarmammas nya familj till Evermoor och inser snart att den engelska landsbygden inte är så stillsam som den verkar. I deras hem vid heden hänger nämligen en väggbonad som spår framtiden. Bonaden sköts av den skumma syjuntan Everines som genast spår att huset ska brinna upp.