Action och äventyr, Animerat
Äventyret börjar när Pongos och Perditas valp Tuff får chansen att träffa sin tv-hjälte, Blixten. När Blixtens medhjälpare Åskar avslöjar att producenten söker en ny stjärna, går Blixten med Tuff i följe ut i den verkliga världen för att utföra hjältedåd. När onda och valpbesatta Cruella De Vil återvänder är det Tuffs och Blixtens vänskap som räddar alla. Innehåller scener där tobak förekommer.