Slaying the Badger
Innan Lance Armstrong fanns Greg LeMond, som nu är den första och enda amerikanen som vinner Tour de France. I denna uppslukande film ser LeMond tillbaka på den viktiga 1986-Touren och hans alltmer våldsamma rivalitet med sin vän, lagkamrat och mentor Bernard Hinault. Den regerande Tour-mästaren och brutala konkurrenten Hinault, med smeknamnet ”Grävlingen” (The Badger), lovade att hjälpa LeMond till hans första seger som tack för att LeMond stödde honom föregående år. Men i en sport som ger sig ut för att belöna lagsamarbete är det egentligen var man för sig själv som gäller.