Be Water
Be Water är en dokumentär om livet till den legendariske skådespelaren och kampsportsmästaren Bruce Lee. Filmen skildrar Lees barndom i San Francisco och Hong Kong, och vuxenlivet i Seattle där han lär ut kung fu. Lee återvände till Hong Kong där han blev en internationell superstjärna. Intervjuer och arkivfilmer illustrerar Lees karisma, passion, filosofi och hängivenhet till konsten.