Alien återuppstår
Det är 200 år sedan Ripley (Sigourney Weaver) offrade sitt liv. Nu har forskare klonat henne, och rymdvarelsen inuti henne, och hoppas skapa det ultimata vapnet.
200 år efter sitt senaste äventyr klonas Ripley av militära forskare, som får ut en rymdvarelse ur hennes bröstkorg. De utnyttjar det faktum att både Ripley och rymdvarelsen är hybrider. Samtidigt slår sig Ripley samman medan grupp smugglare, inklusive en avancerad, kvinnlig android, för att bekämpa rymdvarelser i uppror på ett rymdskepp som färdas mot jorden...