Alien: Romulus
I denna skräckinjagande sci-fi-thriller återvänder Alien-sagan till sina ikoniska rötter. När en grupp unga kolonisatörer plundrar en övergiven rymdstation ställs de öga mot öga med universums dödligaste livsform. Varning: Filmen innehåller scener med blinkande ljus som kan vara olämpliga för personer med ljuskänslighet.
I denna skräckinjagande sci-fi-thriller återvänder den omåttligt framgångsrika Alien-sagan till sina ikoniska rötter. När en grupp unga kolonisatörer plundrar en övergiven rymdstation ställs de öga mot öga med universums mest skoningslösa livsform. "Alien: Romulus" har regisserats av skräckmästaren Fede Alvarez. Manuset är skrivet av Alvarez och hans långvariga samarbetspartner Rodo Sayagues och bygger på karaktärer skapade av Dan O'Bannon och Ronald Shusett. I huvudrollerna syns Cailee Spaeny, David Jonsson, Archie Renaux, Isabela Merced, Spike Fearn och Aileen Wu. Ridley Scott, som regisserade den ursprungliga "Alien" samt seriens delar "Prometheus" och "Alien: Covenant", har producerat filmen tillsammans med Michael Pruss och Walter Hill.