Aliens - återkomsten
Ripley vaknar igen ur kryogenisk sömn efter att undsluppit rymdvarelserna bara för att skickas till en avlägsen koloni för att hjälpa till att bekämpa ett angrepp av xenomorfer.
Skräcken fortsätter i denna kritikerrosade uppföljare då Ripley (Sigourney Weaver), enda överlevande efter Nostromos möte med rymdvarelser, återvänder till jorden efter att ha drivit omkring i rymden i hypersömn i 57 år. Till en början möts hennes historia med skepsis, men hon går med på att återvända till LV-426 tillammans med en grupp rymdmarinsoldater... och nu är det krig!