Boktjuven
Geoffrey Rush och Emily Watson spelar huvudrollerna i denna rörande film baserad på bästsäljaren om en flicka (Sophie Nélisse) som förändrar livet hos dem runt omkring henne i andra världskrigets Tyskland.
Geoffrey Rush och Emily Watson spelar huvudrollerna i denna inspirerande film baserad på bästsäljaren om Liesel, (Sophie Nélisse), en flicka adopterad av ett tyskt par (Rush och Watson) som gömmer en jude (Ben Schnetzer) undan Hitlers armé. Snart upptäcker Liesel att ord och fantasi är en tillflykt från händelserna runt hennes familj i denna otroliga film.