Wings of Life
Denna dokumentär, berättad av Meryl Streep, bjuder på en inblick i fjärilarnas, kolibriernas, binas, fladdermössens och blommornas magnifika värld. En tredjedel av världens mattillgångar är beroende av dessa otroliga – och hotade – varelser. Under regissörens Louie Schwartzbergs ledning använder filmen fascinerande närgångna bilder i slow-motion för att visa upp dessa planetens obesjungna hjältar med fantastiska detaljer.