In Time
Justin Timberlake och Amanda Seyfried medverkar i denna science fiction-thriller som utspelar sig i en framtida värld där människor slutar åldras vid 25. Det enda sättet att överleva är att stjäla mer tid.
Välkommen till en värld där tid har blivit den ultimata valutan. Man slutar åldras vid 25, men det finns en hake: Man är genetiskt konstruerad att leva bara ett år till, om man inte kan köpa sig mer tid. De rika ”tjänar” decennier (men förblir 25 år) och är praktiskt taget odödliga, medan resten tigger, lånar eller stjäl de timmar som behövs för att överleva dagen. När en man från fel samhällsklass anklagas för mord tvingas han fly med en vacker kvinna som gisslan. Deras kärlek blir ett effektivt verktyg i kampen mot systemet.