Life Aquatic with Steve Zissou, The
Zissou (Bill Murray) och hans besättning – Team Zissou – ger sig ut på en expedition för jaga den mystiska, skygga och kanske icke-existerande jaguarhajen som dödade Zissous partner under filmandet av deras senaste dokumentär.
Den berömde oceanografen och filmaren Steve Zissou (Bill Murray) har börjat tappa greppet. För att återupprätta sitt rykte ger sig Steve ut på en havsexpedition för att döda den mystiska jaguarhaj som ätit upp hans bäste vän! Med på resan följer en märklig skara; en ung pilot (Owen Wilson) som kanske är Steves son; en vacker, gravid journalist (Cate Blanchett); Steves stenrika, blaserade fru (Anjelica Huston), en tysk maskiningenjör (Willem Dafoe) och Steves ärkefiende och forskarrival (Jeff Goldblum). Följ med på historiens mest bisarra djuphavsexpedition... Wes Andersons The Life Aquatic är fylld av skönt skruvad humor och fantastiska rollkaraktärer. Under havsytan väntar filmhistoriens mest surrealistiska undervattensvärld med innevånare du inte trodde fanns – och kanske heller inte gör det... På filmens soundtrack medverkar bl. a David Bowie, Iggy & The Stooges, Devo och den brasilianske stjärnan Seu Jorge, som spelar Bowiecovers – på portugisiska!