No Mas
Mitt uppe i boxningens samtida glansperiod – 1980-talet – stod två boxare som skapade en fängslande rivalitet. Deras två matcher inom loppet av bara fem månader 1980 hade alla ingredienser som krävs för att bli en omedelbar klassiker.
Mitt uppe i boxningens samtida glansperiod – 1980-talet – stod två boxare som skapade en fängslande rivalitet. Deras två matcher inom loppet av bara fem månader 1980 hade alla ingredienser som krävs för att bli en omedelbar klassiker. Sugar Ray Leonard, en amerikansk hjälte som blivit ett namn på allas läppar efter en guldvinnande prestation vid sommar-OS 1976, vilket ledde till ett flertal sponsorer, mot latinomästaren Roberto Duran, den tuffaste – och elakaste enligt några – brottaren genom tiderna. Det var inte bara dramatiken och spänningen i dessa kamper som skulle bestå, utan även de två ord som uttalades i deras andra sammandrabbning – vilket skapade en känsla av mystik, förvirring och intriger ända fram till i dag.